Cape Town, vrijdag 20 februari 2015 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Trudie en Ronald - WaarBenJij.nu Cape Town, vrijdag 20 februari 2015 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Trudie en Ronald - WaarBenJij.nu

Cape Town, vrijdag 20 februari 2015

Door: Trudie

Blijf op de hoogte en volg Trudie en Ronald

20 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Durban

Na een goede nachtrust zonder beestjes om 07.30 uur naar de Tafelberg. We zijn de 1e groep en om 08.00 uur gaan we naar boven. Wel weer een uitdaging om in een kabelbaan te zitten waarvan ook nog de vloer draait. Zo kun je gewoon blijven staan en aan alle kanten van het uitzicht genieten.
Ron en Yvon onze jongsten van de groep gaan lopen. De berg is prachtig, vlak en begroeid. Het is ook heel helder en bijna windstil. Het wordt al erg druk en na 2 uur zijn we weer beneden en gaan we Monique wegbrengen voor een bezoekje aan de kraamafdelng in een ziekenhuis. Dat was een wens van haar, ze is kraamhulp in Den Haag. Wij maken een kleine stadswandeling na eerst nog bij een
foodmarket geweest te zijn. Wat een
heerlijke producten kun je daar kopen. We wandelen nog door een prachtig park en het blijft ons verbazen dat het daar een oase is van rust met rondom de hecktiek van de stad.
Rond het middaguur brengt de bus ons bij het Waterfront, gezellige terrasjes en winkeltjes, heel druk maar wel veilig. Volop toeristen maar ook de locals zijn daar om te winkelen en een hapje te eten. Bandjes spelen en de mensen dansen en zingen. The Place to be!! We eten een broodje en gaan in de rij voor Robbeneiland waar Nelson Mandela gevangen
heeft gezeten. We varen met een oude kleine vissersboot in
ongeveer 1 uur naar het eiland, daar in een bus met local
gids. Rondje over het eiland en dan de gevangenis. De
gidsen zijn bijna onverstaanbaar en het duurt allemaal erg
lang maar zijn zeer bevlogen omdat zij er zelf gevangen hebben gezeten. Maar een stukje wereld geschiedenis krijg je mee.
Op de heenreis konden er 6 van onze groep niet mee op onze boot, te vol anders. Zij zijn met een volgende boot
gekomen en ook in een andere bus het eiland rond. Een
paar van onze groep zijn al eerder afgehaakt bij de
rondleiding in de gevangenis. Toen wij eruit kwamen
bleek dat de boot van 16.30 uur al vertrokken was. Nu moesten we tot 18.00 uur wachten. Cor en Anita hebben op ons gewacht maar het was een beetje balen dat we zo lang zouden moeten wachten. Echter aangekomen bij het
haventje bleek er een super gave snelle boot te vertrekken.
Te gek natuurlijk en wij met z'n allen buiten voor op de boot.
Dat was pas super. Totdat de boot snelheid ging maken
met gevolg kletsnat en met gevaarlijke capriolen naar
binnen en op het achterdek. Dacht daar te kunnen opdrogen
met de rug in het zonnetje, maar ook dat ging helemaal mis
en zeiknat en strompelend en hangend aan het trapje
eindelijk beneden deks gekomen. Wat een snelheid en wat
een golven op de zee. Uiteindelijk ook dat weer overleefd en
met de snelheid van deze moderne boot voeren wij de
andere eerder vertrokken boten zo voorbij. Gelukkig weer
heelhuids maar nog steeds als een verzopen kat weer op de
kant. Daar hebben wij de andere opgewacht die niet konden begrijpen dat wij er al waren. Een plekje op een terras in de
zon gevonden en heerlijk gegeten bij het Anker, een beldisch restaurant met voor de mannen volop keuze uit talloze bieren. Taxi naar het hotel, nog 2 dagen te gaan.