Maandag, 16 februari 2015 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Trudie en Ronald - WaarBenJij.nu Maandag, 16 februari 2015 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Trudie en Ronald - WaarBenJij.nu

Maandag, 16 februari 2015

Door: Trudie

Blijf op de hoogte en volg Trudie en Ronald

17 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Durban

Om 08.30 uur vertrek uit Port Elisabeth en op weg naar Knysna. Eerst gaan we nog een beetje rondtoeren door Port Elisabeth en zien aan de oude gebouwen nog heel goed de Engelse invloeden. Verder stappen we uit bij de grote vlag en de beelden op een heuvel in Port Elizabeth om nog wat foto's te maken. Op ons gemakje rijden we verder en komen bij een speciale brug over een kloof waar we onze koffie stop houden. Heel bijzonder en enorme diepte als je op de brug staat. Fijn voor als je hooggevrees hebt. We gaan weer verder na de nodige foto shoots. Nu rijden we naar Tsitsikamma national park. Een prachtig natuurgebied aan de oceaan. We gaan eerst onze lunch bestellen en dan
maken we een mooie wandeling met prachtige vergezichten
over de oceaan, fantastisch. We wandelen verder, trapjes op en af en komen bij 2 hangbruggen over de oceaan, natuurlijk aan de kant van het strand en de rotsen. We trotseren deze bruggen en hebben een hoop lol. Weer terug naar het restaurant waar de lunch geserveerd wordt. Wat een prachtige plek weer. We rijden verder naar een enorme hoge brug die bekend staat als nr. 1 van de wereld om vanaf te buny jumpen, te gek. Jammer genoeg gaat niemand dit nu doen. Je kunt je echter wel voorstellen hoe dat er uit zal zien. Weer verder naar Knysna waar we 2 nachten zullen blijven in een prachtige lodge. Telkens staan er een x- aantal huisjes in een cirkel waar in het midden dan een zwembad is met heerlijke ligstoelen en parasols. Wat een paradijsje. Jammer genoeg zitten wij samen met Fokke en Anneke niet bij de anderen maar dat is niet zo erg. Het is er zalig. Even lekker relaxen. We dineren a la carte maar het is er erg luidruchtig en je kunt bijna geen normaal gesprek voeren, maar het eten is goed. Morgen uitslapen en pas om 11.30 uur vertrekken naar het dorp.
Een surfer heet hier een brandingsplankrijder.