Durban, dinsdag 10 februari 2015 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Trudie en Ronald - WaarBenJij.nu Durban, dinsdag 10 februari 2015 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Trudie en Ronald - WaarBenJij.nu

Durban, dinsdag 10 februari 2015

Door: Trudie

Blijf op de hoogte en volg Trudie en Ronald

17 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Durban

VAndaag rijden we naar Durban, waar we 1 nachtje verblijven, maar eerst gaan we met de bus naar een verzamelplaats en stappen over in een jeep om een bezoekje te brengen aan de plaatselijke schhol in de omgeving van de lodge. Het is een school bestaande uit 7 gebouwen met ongeveer 410 kinderen en 7 leerkrachten. De kinderen komen daar vanaf ongeveer 4 jaar tot 16 jaar. Er is geen stromend water en geen electra. De kinderen moeten vaak eerst nog de kudde verzorgen en lopen dan zonder maaltijd naar school. Zij krijgen een warme maaltijd op school. Wij vinden het schrijnend en onvoorstelbaar maar zien wel hele blijde kinderen. Gelukkig krijgen zij onderwijs, we wandelen naar het naburige dorp waar vanuit Fox een voedselpakket aan een familie wordt gegeven. Weer blijde gezich te en maar het voelt wel heel dubbel. Wat een luxe hebben wij toch.
We vertrekken en rijden naar St. LUCIA waar wij op een boot stappen en een stukje gaan varen. St. LUCIA is een schattig stadje waar de visserij centraal staat. Joop heeft bij een mevrouw "vinger food" besteld en dat eten wij op de boot tijdens het varen. Verrukkelijk. Het allerleukste van deze vaartocht zijn de nijlpaarden die wij rondom de boot tegenkomen. Heel bijzonder en jammer dat het maar 2 uurtjes duurt. Dan op weg naar Durban aan de Indische Oceaan voor 1 nacht.