Zwaziland, zaterdag 7 februari 2015 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Trudie en Ronald - WaarBenJij.nu Zwaziland, zaterdag 7 februari 2015 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Trudie en Ronald - WaarBenJij.nu

Zwaziland, zaterdag 7 februari 2015

Door: Trudie

Blijf op de hoogte en volg Trudie en Ronald

14 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Durban

Om 05.30 gaan alleen Ronald en ik met 2 rangers de bushwalk doen. Simon en Gert zijn onze bewapende rangers. Bij het hek worden de geweren geladen en gaan we het park in. We mogen niet praten en we lopen achter elkaar. Ik vind het wel erg spannnd. Gert weet veel te vertellen en laat allerlei kleine beestjes zien. We volgen een nijlpaarden vers spoor maar komen hem niet tegen. Wel impala's. Ook steken we onze hand in een termieten heuvel, die heel warm blijkt te zijn. Verder komen we een modderpoel tegen waarvan Gert verteld dat dit een jaccussi is van een buffel die daar net een bad heeft genomem. We zien en horen veel vogels en krijgen uitleg over veel natuur.
In het hoge gras loopt Simon met getrokken geweer, je weet
maar nooit. Na 2 uur zijn we weer veilig aan de goede kant
van het hek. We gaan lekker douchen, nog 1x onder de
buiten douche. Zo leuk en dan ontbijt en vertrek naar
Zwasiland. Aangekomen bij de grens moeten we uit de bus
en lopend door niemandsland naar de grens van Zwasiland
daar weer stempelen en mogen we de bus weer in. Het is
een prachtig land met mooie natuur en bergen.
We stoppen bij een glasfabriek die is opgericht door een
noors echtpaar die nu ook de plaatselijke bevolking heeft
opgeleid en zo werkgelegenheid heeft gecreëerd. Erg leuk.
We rijden verder en komen weer bij een onverharde weg bij
een lodge middenin de bossen. Schitterend. Er lopen allerlei dieren gewoon los, zoals de impala's en andere soort
bokken erg leuk. We krijgen een Beeheeve aangewezen,
hutjes die in een kraal (rond) staan. Te leuk. We eten in een
soort open groot huis en tot onze verrassing krijgen wij een
mandje met chocolade en flesje champagne. Zo nu weet
iedereen van onze honeymoon!
o jee o jee. Wel leuk en we hebben er maar een verhaal van
gemaakt want Ronald moest een speech houden. Na het
diner een dansvoorstelling door krijgers van Zwasiland.
Nog heerlijk buiten zitten kletsen. Een heerlijke avond in een
prachtige omgeving en slapen in een hut. Te leuk, jammer
dat het maar voor 1 nacht is.