Krugerpark dag 2, vrijdag 6 februari 2015 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Trudie en Ronald - WaarBenJij.nu Krugerpark dag 2, vrijdag 6 februari 2015 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Trudie en Ronald - WaarBenJij.nu

Krugerpark dag 2, vrijdag 6 februari 2015

Door: Trudie

Blijf op de hoogte en volg Trudie en Ronald

14 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Durban

Goedemorgen om 04.30 uur. Ontbijten en om 06.00 uur rijden we weg voor de game drive op zoek naar de big 5.
dit heet zo, niet omdat de beesten zo groot zouden zijn maar omdat er moeilijk op te jagen is. Vandaag hebben we John als ranger een grote blonde zuid Afrikaan. Hij weet enorm veel over de dieren te vertellen en ziet ze al op verre afstand als wij nog helemaal niets zien. De springbokken en impala's zien we volop maar natuurlijk gaan we voor de andere dieren. John ziet al snel zebra's en buffels maar ook een reuze slak op de weg en aan de kant van de weg een leguaan. Het is weer bloedheet maar in de open jeep is er een lekker windje als hij rijdt. Natuurlijk moeten we muisstil
zijn als we dieren zien. Anita en ik hebben moeten beloven
om weer niet de slappe lach te krijgen en we zullen ons best
doen! We zien de olifanten rustig staan bij de bomen en
giraffen en neushoorns. Voor deze laatste zijn we niet meer zo bang want Clayton heeft ons de vorige avond uitgelegd
dat de neushoorn ons nauwelijks ziet maar wel ruikt en ons
als groot obstakel ziet als hij dichterbij komt en dan zal
weggaan. De olifant, die is echt gevaarlijk omdat hij altyd de
kudde zal willen beschermen en makkelijk een jeep met
inhoud omver kan krijgen. Wel is het vaak zo dat de olifant
eerst zal dreigen en kijkt wat er gebeurd. Gelukkig hadden
wij alle vertrouwen in John. Er wordt een oproep gedaan
om naar een bepaalde plek toe te gaan omdat daar een
luipaard zou liggen in de boom. Gelukkig ligt hij er nog,
geweldig!! Al 4 van de 5 gezien, de buffel, olifant, neushoorn en luipaard. Op zoek naar de leeuw, we zien vele mooie en
bijzondere vogels en zwijntjes, van alles maar geen leeuw. Jammer. Tussen de middag hebben we een braai
(barbecue) en zit je toch enigszins wat ongemakkelijk in het
wildpark. We hobbelen nog vele uren en genieten van het
wijdse landschap en de dieren. Een grote kudde buffels is
ook heel indrukwekkend. Het is genieten!!! Wat een
prachtige reis tot nu toe. Het met eigen ogen zien en het beleven is geweldig. Het eten en drinken is prima en de
mensen aardig, wel erg "zwart". Na een lange dag weer moe
maar voldaan naar bed. Morgen om 05.30 de bushwalk.