Reisdag naar Hannah lodge 4 februari 2015 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Trudie en Ronald - WaarBenJij.nu Reisdag naar Hannah lodge 4 februari 2015 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Trudie en Ronald - WaarBenJij.nu

Reisdag naar Hannah lodge 4 februari 2015

Door: Trudie

Blijf op de hoogte en volg Trudie en Ronald

14 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Durban

Om 08.00 uur vertrokken. We gaan vandaag naar de hannahlodge. Onderweg vertelt Joop onze reisleider hoe het met de excursies gaat, wat betreft betalingen etc. Hij heeft daar een goed systeem voor. Op 8 jarige leeftyd is hij hier naar toe gekomen en weet dus wel heel veel te vertellen. Onderweg zien we mooie natuur en de eerste toppen van de Drakensbergen. Ook veel kleine dorpjes met de namen van de stichters van deze dorpjes. Belfast, door een Ier en Ijzerwiel en Graskop, beide nederlanders. In Dullstroom lunchen we met forel wat hier volop gevangen wordt. Ook veel citrusvruchten en macademia noten, heerlijk en heel goedkoop. Ze worden aangeboden door
straatverkopers en die doen goede zaken als er weer een
bus toeristen aankomt. In de middag komen we aan bij het
natuurgebied van de Hannah lodge. Dit gebied is van een
engelsman en het is een prachtig en uitgestrekt
natuurgebued. De eerste dieren zien we al links en rechts
van de bus, zebra's en impala's en kudoes. Super leuk. We
komen aan bij het hoofdgebouw, prachtig met veel hout en
een grasdak. Het lijkt op riet maar is lang gras. Ontvangst
met een drankje en de sleutel van ons Afrikaanse huisje met kleine veranda met prachtig uitzicht. We hebben maar
weinig tyd want we hebben zo onze eerste game drive. We
stappen in omgebouwde vrachtwagens en ryden door het
uitgestrekte gebied met de impala's en springbokken en
zebra's. Ook zien we een kleine schildpad die later zal
uitgroeien tot een reuze schildpad. We zien een prachtige
zonsondergang en gaan heerlijk dineren. Vanavond ook
onze eerste malariapil innemen en moe maar voldaan
naar bed. Morgen naar het Krugerpark.

• 14 Februari 2015 - 15:02

Eline:

Wat een interessant reisverslag.